1946. gada 22. jūlijā Francijas pilsētā Aviņjonā piedzima Mireija Matjē. Izcila dziedātāja, kuru salīdzināja ar leģendāro Edīti Piafu. Matjē nekad nav slēpusi, ka viņas elks ir tieši Piafa, bet vai Matjē nebūs pārsniegusi Piafas sasniegumus? Mākslā un mūzikā salīdzinājumi ir subjektīvi, bet objektīvi ir tas, ka Matjē ir nepārspējama dziedātāja.

Mireija Matjē ir bijusi labi zināma dziedātāja ne tikai Eiropā un ASV, bet arī PSRS un Āzijā. Gadu desmitiem šī šarmantā kundze ir valdzinājusi gan ar savu balsi, gan ar savu ārieni. Bieži gan viņai pārmests, ka Matj`eir pārāk konservatīva, bet, ja ņem vērā viņas bērnību, tad nekas cits kā konservatīvisms viņai neatliek.

Mireija Matjē piedzima 1946. gada 22. jūlijā. Pēckara izpostītajā Francijā. Viņs māte bija aizbēgusi no Dankērkas vēl kara laikā, jo tuvākie ģimenes locekļi gāja bojā uzbrukumos. Mireja Matjē ir vecākā meita no 14 bērnu kuplas saimes. Tēvs un vectēvs bija pieminekļu meistari Aviņjonas kapos, kas ļoti lielu turību ģimenei ienest nevarēja.

Uzaugusi trūkumā Mireija Matjē agri bija spiesta iet strādāt algotu darbu. Varbūt arī viņa pati to vēlējās, jo ģimenes finansiālais stāvoklis neļāva lolot sapni par augstāko izglītību un prestižiem amatiem. Taču ir kāds apstāklis, kas palīdzēja jaunajai meitenei dziedāt. Viņas tēvs pats kādreiz bija vēlējies kļūt par dziedātāju, un viņa sapņus apcirta vectēvs. Tāpēc Mireijas tēvs neskopojās aizvest meiteni uz pirmo talantu šovu, lai pārliecinātos, vai baznīcā nodziedātā Ziemassvētku dziesmiņa varētu tikt uzskatīta par talanta atklājēju.

16 gadu vecumā Mireija Matjē piedalījās pirmajās sacensības vietējā mērogā. Viņa neuzvarēja tikai tāpēc, ka žūrija uzskatīja, nav pieklājīgi, ja pusaudze dzied dziesmu par kaislīgām jūtām un mīlestību. Tāpēc jaunajai Mireijai nācās konkursā atgriezties vēl divas reizes. Viņa izvēlējās dziedāt tikai un vienīgi Edītes Piafas dziesmas un pēc triju gadu centieniem, tas atnesa panākumus.

Jauna un nepieredzējusi Mireija Matjē saņēma iespēju ceļot uz Parīzi un uzstāties lielajā pilsētā. Šī bija viņas iespēja izsisties, un tas arī notika. Viņas balss apbūra konkursu žūrijas locekļus, viņas talants pielipināja koncertzāļu saimnieku uzmanību, bet darba ētika un attieksme ieinteresēja labākos producentus.

Mireija Matjē kļuva par īstu dārgakmeni. Prasmīgās rokās viņa ir noslīpēta līdz pilnībai, jo savas karjeras laikā ir ierakstījusi vismaz 1200 dziesmu 11 dažādās valodās. Izdevusi 122 miljonus savu albumu kopiju un ap 50 miljoniem singlu ierakstu. Viņa ir viesojusies lielākajā daļā pasaules un dziedājusi dažādu kultūru un valstu pārstāvjiem.

Matjē it kā nekad nav bijusi politiska. Taču viņai draudus ir izteikuši Francijas kreisie radikāļi. Viņu ilgstoši uzskatīja par vecās Francijas palieku, tādu, kas raksturotu valsti pirms de Golla atnākšanas pie varas. Tāpat Matjē ir bijusi biežs viesis Krievijā, uzstājusies Vladimira Putina rīkotajos koncertos un kopā ar neviennozīmīgi vērtēto politiķi viesojusies beduīna, nu jau nelaiķa Lībijas diktatora Muamara Kadafi teltī Maskavā. Lībijas vadītājs bija tik saviļņots, ka viņa vizīte Krievijā iekrita vienā laikā ar Mirejas Matjē koncertu.

Lai kāda arī būtu Mireijas Matjē politiskā nostāja, vislabāk viņa zināma ar savām dziesmām. Ja karjeras sākumā viņu mēdza saukāt par Aviņjonas zvirbuli, velkot paralēles ar pašas iemīļoto Piafu, kuru saukāja par ielu zvirbuli, tad karjeras otrajā pusē Matjē ir kā labi izturēts vīns. Kvalitātes īpašības viņas darbam ir lieliskas, uzstāšanās maniere ir atstrādāta līdz pilnībai, bet balss ir un paliek Mireijas Matjē balss. Vairāk nekā 40 gadu ilgajā karjerā Mireija Matjē ne reizi ir saņēmusi jautājumus par sava pārstāvētā mūzikas žanra dzīvotspēju. Lai arī pasauli pārņēma rokenrols, Matjē dziedātās dziesmas savus līdzjutējus nav zaudējušas.