Raidījuma skanēšanas laikā variet sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Studijā būs četru Rīgas domes partiju deputāti. Kā vērtēt Rīgas domes līdzšinējo darbu? Pēdējā laikā ir daudz pārmetumu valdošajai koalīcijai galvaspilsētā. Vai viņi netiek galā ar pienākumiem? Varbūt nemāk runāt ar presi? Runājam par būvniecības procesa uzraudzīšanu, par politisko un morālo atbildību. Runājam par sabiedriskā transporta biļešu cenām un citiem jautājumiem.

Studijā Rīgas domes deputāti Vadims Baraņņiks (Saskaņas centrs), Andris Bērziņš (Gods kalpot Rīgai), Olafs Pulks (Vienotība) un Aleksandrs Kiršteins (Nacionālā apvienība).

Vai Rīgas domniekiem ir atbildība par to, kas noticis ar būvniecību Rīgā?

Andris Bērziņš uzskata, ka noteikti ir atbildība un par to liecina pēdējo nedēļu laikā veiktās pārbaudes un konstatētās nepilnības. Iepriekš viss ir darīts maksimāli pareizi „iespēju rāmjos", ko Rīgas pašvaldībai atvēlējusi valsts. Rīgas būvinspektoram ierobežotas iespējas veikt ēkas apsekošanu pēc tās nodošanas ekspluatācijā.

Vadims Baraņņiks arī piekrīt, ka būvvalde Rīgā savu darbu veikusi labi un problēma jāvērtē valsts līmenī. Tieši valsts līmenī jādomā par problēmas risinājumu.

Olafs Pulks bilst, ka jūt atbildību kā Rīgas domes attīstības komitejas loceklis, jo neesot pietiekami uzstājīgi prasījis atbildes no būvvaldes. Viņš uzskata, ka Rīgas būvvaldei būtu jāuzņemas atbildība par to, ka ļāva Zolitūdē turpināt būvēt ēkas otro kārtu, lai arī apakšā darbojās veikals. Vēl viņš pārmet, ka nenotika objekta sabiedriskā apspriešana.

Aleksandrs Kiršteins izsaka nožēlu, ka Latvijā nav ieviesti eiro kodeksa standarti projektēšanā. Viņš piekrīt, ka valsts būvinspekcija varbūt ir dublējusi pašvaldību būvvalžu funkcijas, bet tai bija jāveic svarīgu objektu neatkarīgu ekspertīzi. Runājot par Rīgas atbildību, viņš uzskata, ka būtiska lieta, ka likvidēja pretkorupcijas komisiju, kas analizēja riskus. Būvniecība ir sfēra, kas pakļauta lielam korupcijas riskam un uzņēmēju spiedienam. Analizējot, kas būvējis, tās ir četras, piecas firmas.

Runājot par biļešu cenu kraso atšķirību rīdziniekiem un nerīdziniekiem pilsētas sabiedriskajā transportā no nākamā gada, Rīgas domes pozīcijas un opozīcijas deputāti nemainīgi aizstāv viedokli, ko pauž kopš pirmajām reizēm, kad izskanēja šis paziņojums. Pozīcijas deputāti uzskata, ka pašvaldība nodrošina privilēģijas tiem cilvēkiem, kas izrāda lojalitāti konkrētai pašvaldībai, opozīcija pārmet, ka nevar likt maksāt cilvēkiem, kas Rīgā iebrauc, divas reizes dārgāk. Pozīcijas deputāti ir pārliecināti, ka lēmums noteikti stāsies spējā, opozīcijas pārstāvji cer, ka tā īstenošanu tomēr apturēs, piemēram, Vides un reģionālās attīstības ministrija.