Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


3. marts ir Starptautiskā Dzirdes diena, tādēļ šoreiz raidījumā runāsim par to, kā attīstās mazuļa dzirde, kādos gadījumos iespējami dzirdes traucējumi un kā tos laikus atklāt? Tāpat tiksimies ar vecākiem, kuriem ir vājdzirdīgi bērniņi un lūkosim, kā ar dzirdes traucējumiem sadzīvot un vai iespējams tos ārstēt. Studijā Latvijas Bērnu dzirdes centra vadītāja Sandra Kušķe un Rīgas 234. pirmsskolas izglītības iestādes speciālā skolotāja Jeļena Mora.

Bērna, kuram ir dzirdes traucējumi, vecākiem jārēķinās ar milzīgu pacietību un milzīgu darbu. Lai strādātu ar savu bērnu, ir jābūt daudz laika. Ja vecākiem ir citas prioritātes dzīvē un laika bērnam paliek maz, lai cik gudras būtu tehnoloģijas, bērns arī neapgūs runu pēc dzirdes implanta ievietošanas vai sācis lietot dzirdes aparātu. Milzīga atšķirība attīstībā ir tiem bērniem, kuru vecāki atrod laiku un strādā ar savu bērnu, un tiem bērniem, kuru vecākiem nav laika savam bērnam, bilst Sandra kušķe. Ja bērnam ir ievietots dzirdes implants, dzirdes attīstības ziņā viņš ir tikko dzimuša bērna līmenī. Tāpēc ar bērnu ir jāstrādā, lai sāktu runāt pats, viņam ir jādzird valoda. Ne velti bērns pirmo dzīves gadu krāj informāciju un pieredzi, lai izteiktu savus pirmos vārdus.