Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Bērns un sacensības - vai konkursi un olimpiādes motivē bērnu panākumiem un rada prieku vai tomēr dzen liekā stresā. Kā vecākiem un skolotājiem motivēt bērnu piedalīties konkursos un kā izvēlēties labākos un vērtīgākos, kur bērnam parādīt savu talantu? Kādi konkursi veicina bērnu izaugsmi un attīstību un kā konkursus var izmantot bērnu izglītības un karjeras labā? Ģimenes studijā cenšamies saprast, vai tiekšanās pēc panākumiem ir bērnu vai vecāku vēlme.

Studijā Latvijas skolu psihologu asociācijas pārstāve, psiholoģe Rita Niedre, privātskolas Patnis mācību pārzine Agnese Meškena, konkursa Vārdzinis 2014 organizatore, Skrivanek Baltic valodu skolas vadītāja Aiga Veckalne un konkursa Vārdzinis 2013 laureāts Tomass Pildegovičs.

Ikviena olimpiāde, konkurss vai sacensības bērnam ir saistītas ar stresu, pedagoga un arī vecāku uzdevums būtu raudzīties, lai šis stress būtu pozitīvs, ne tāds, kas pat dažkārt mēdz radīt sliktu dūšu. Lai bērns gūst pozitīvu pieredzi no šīm pārbaudēm.

Svarīga ir apkārtējo pieaugušo attieksme, jo pieaugušie parasti ir tie, kas šo stresu veicina vai mazina. Bērns, pirmo reizi piedaloties kādā konkursā, nemaz nenojauš, ka tā varētu būt stresa situācija. Ja pieaugušie runā, ka bērnam svarīgi sasniegt labu rezultātu, nevis norāda, ka sacensībās parādīs savas zināšanas, prasmes, veiklību, tas bērnos rada stresu. Saskaroties ar konkursu un pirmajiem zaudējumiem bērnam var rasties stress, tad atkal pieaugušo uzdevums ir to mazināt.